فهرست

غذاهای ایرانی به دلیل طعم و عطر فوق‌العاده لذیذ و دلپذیر خود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. خورشت فسنجان یا همان خورش فسنجون یکی از غذاهای فوق‌العاده پرطرفدار ایرانی است طعم و عطر آن هر ایرانی‌ای را وسوسه می‌کند. ادویه فسنجون با مرغ یکی از الزامات اساسی هنگام درست‌کردن خورشت فسنجون است. در ادامه طرز تهیه فسنجون با مرغ و ترکیبات ادویه فسنجون با مرغ را برای شما شرح داده‌ایم.

طرز تهیه فسنجون با مرغ

برای تهیه خورشت فسنجون با مرغ، روش‌های متعددی موجود است که در ادامه بهترین شیوه پخت یک فسنجون با مرغ فوق‌العاده خوش طعم و خوش عطر با استفاده از ادویه فسنجون با مرغ را برای شما بیان کرده‌ایم.

 مواد لازم برای تهیه خورشت فسنجون:

سینه یا ران مرغ

4 عدد

گردو چرخ کرده

400 گرم

رب انار

4 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی

5/1 قاشق غذاخوری

پیاز

2 عدد
ادویه فسنجون با مرغ

به مقدار لازم

شکر

1 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به مقدار کافی

زردچوبه و روغن

به مقدار کافی

این مواد اولیه لازم برای تهیه خورشت فسنجون برای 4 نفر هستند.

روش پخت فسنجون با مرغ:

به منظور پخت یک خورشت فسنجون خوش طعم و خوش عطر با ادویه فسنجون با مرغ، باید ابتدا پیازها را نگینی کرده و سپس یک تابه با اندازه مناسب روی حرارت قرار دهیم و به مقدار کافی روغن درون آن بریزیم. سپس پیاز را درون تابه ریخته و به خوبی تفت می‌دهیم.

بعد از اینکه پیاز طلایی رنگ شد، زردچوبه و فلفل سیاه را به آن اضافه کرده و تفت می‌دهیم تا جایی که عطر ادویه‌ها را استشمام کنیم. در این مرحله می‌توانید برای طعم اصیل و فوق‌العاده عالی، از ادویه فسنجون با مرغ استفاده کنید. در ادامه ران یا سینه‌های مرغ را به ظرف اضافه کرده و سرخ می‌کنیم.

بعد از اینکه تمام قسمت‌های مرغ سرخ شدند، در این قسمت حدود 3 لیوان آب جوش به ظرف اضافه می‌کنیم و صبر می‌کنیم تا به نقطه جوش برسد. سپس کف‌های سفید رنگ روی سطح آب را جدا می‌کنیم.

بعد از جدا کردن کف‌ها در ظرف را می‌گذاریم و اجازه می‌دهیم تا مرغ به مدت 30 دقیقه به خوبی نیم پز شود. هم‌زمان با نیم پز شدن مرغ یک قابلمه روی حرارت قرار می‌دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می‌کنیم.

سپس گردوی چرخ شده را درون قابلمه می‌ریزیم و چند دقیقه تفت می‌دهیم تا رنگ آن کمی تیره شود. بعد از آن یک استکان آب سرد روی گردو ریخته و می‌گذاریم تا در حرارت ملایم بپزد و به خوبی روغن بیندازد.

بعد از آنکه گردو کمی روغن پس داد، رب انار را به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه گردو اضافه کرده و با هم ترکیب می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید رب گوجه فرنگی را قبل از اضافه کردن سرخ کنید.

بعد از گذشتن نیم ساعت از اضافه کردن رب‌ها، گوشت مرغ نیم پز شده را به قابلمه اضافه می‌کنیم، بعد از آن ۲ استکان آب سرد به قابلمه اضافه کرده و می‌گذاریم به مدت نیم ساعت دیگر با حرارت ملایم بپزد.

بعد از ۳۰ دقیقه که خورشت فسنجون با مرغ تقریباً آماده شد، طعم آن را می‌چشیم و مقداری نمک به همراه ادویه فسنجون با مرغ را به آن اضافه می‌کنیم. در صورتی که بخواهیم طعم خورشت خیلی ترش نشود، کمی شکر نیز به آن اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم کمی بجوشد.

مانند سایر غذاهای اصیل ایرانی، این غذا هم هرچقدر آرام‌تر و باحوصله‌تر بپزد و جا بیفتد خوش طعم تر خواهد شد. حتما برای اینکه طعم و عطر اصلی خورشت فسنجون با مرغ را تجربه کنید از ادویه فسنجون با مرغ استفاده نمائید.

ترکیبات ادویه فسنجون با مرغ

ادویه فسنجون با مرغ یک ادویه ترکیبی است. به این معنا که از مخلوط شدن چند ادویه ساده تهیه می‌شود. هر کدام از این ادویه‌ها ویژگی خاص خود را دارند و با توجه به این ویژگی‌ها و خاصیت‌ها با یکدیگر ترکیب شده و طعم و عطر فوق‌العاده معرکه‌ای را می‌سازند. ترکیبات ادویه فسنجون با مرغ عبارت‌اند از:

در نظر داشته باشید که زعفران به کار رفته در این ادویه به غذای فسنجون با مرغ، عطر و طعم دلپذیری می‌دهد و استفاده از آن در این غذا جزو ضروریات غذای فسنجون با مرغ می‌باشد. سایر ترکیبات این ادویه وقتی با هم مخلوط می‌شوند عطر و طعم فوق‌العاده‌ای را می‌سازند. علاوه بر عطر و طعم، ادویه فسنجون با مرغ خواص و فواید فراوانی نیز دارد که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

خواص ادویه فسنجون با مرغ

خواص ادویه فسنجون با مرغ به نسبت ترکیبات آن زیاد است. هر کدام از این ترکیبات خواص و فواید به‌خصوص خود را دارند که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

زعفران خاصیت‌های بی‌شماری دارد که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان به جلوگیری از افسردگی و ایجاد نشاط اشاره کرد. طبق تحقیقات انجام شده زعفران به تولید و ترشح سروتونین (مهم‌ترین انتقال دهنده عصبی موجود در بدن) کمک فراوانی می‌کند. یکی دیگر از خواص مهم زعفران کاهش اضطراب و ایجاد آرامش است. این ادویه از آنجا که سرشار از آنتی‌اکسیدان است، استرس‌های محیطی را کاهش داده و به عنوان یک آرام‌بخش عمل می‌کند. حفظ و بهبود سلامت قلب و عروق یکی دیگر از خواص ادویه زعفران است. این ادویه با جلوگیری از خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن، سلامت قلب و عروق شما را حفظ می‌کند.

فلفل سیاه یکی دیگر از ادویه‌های به کار گرفته شده در ادویه فسنجون با مرغ است. این ادویه خاصیت ضد التهابی دارد و در از بین بردن التهاب‌های داخلی و خارجی بدن بسیار مفید است.

خرید ادویه فسنجون با مرغ

استفاده از ادویه فسنجون با مرغ، طعم و عطر غذای شما را فوق‌العاده کرده و تجربه‌ای خوشمزه را برای شما به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید تمامی ترکیبات این ادویه را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت از فروشگاه ادویه شیراز خریداری نمایید. ادویه شیراز تمامی محصولات خود را ضمانت مرجوعی کرده تا لذت یک خرید با اطمینان را تجربه کنید.

Rate this post

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان فروش