فهرست

برخی از ادویه‌هایی که در بارداری باعث سقط جنین می‌شود به دلیل خطرات سقط جنین، خونریزی و زایمان زودرس توسط متخصصان توصیه نمی‌شود؛ بنابراین، استفاده از کدام گیاهان و ادویه‌ها در دوران بارداری بی‌خطر است؟ با ادویه شیراز همراه باشید تا ادویه‌های مضر در دوران بارداری را بیشتر بشناسید.

ادویه‌ها همچون برخی گیاهان دارویی هرگز نباید به طور تصادفی در دوران بارداری مصرف شوند. در دوران بارداری، مادران باردار ممکن است به دمنوش‌های گیاهی و برخی ادویه‌های دارویی روی بیاورند تا گاهی اوقات آرامش داشته باشند و گاهی راحت‌تر به خواب می‌روند.

با این حال حداکثر توجه باید به مصرف این ترکیبات شود زیرا به دلیل مواد موجود در گیاهان، می‌تواند نتایج نامطلوبی در دوران بارداری نظیر سقط جنین ایجاد کند. به خصوص در صورت مصرف زیاد، ممکن است مشکلات جدی ایجاد شود. ادویه‌هایی نظیر آویشن و همچنین بابونه پودر شده یکی از پرمصرف‌ترین دمنوش‌های گیاهی مادران باردار هستند.

مصرف ادویه در دوران بارداری

درست مانند ادویه‌جات، کودکان نیز زندگی ما را با طعم‌های مختلفی پر می‌کنند که هرگز آن‌ها را تجربه نکرده و تصور نکرده‌ایم. مادر شدن مرحله خاصی است که از زمانی شروع می‌شود که فرزند شما نه ماه در درون شما زندگی می‌کند و به همین‌جا ختم نمی‌شود.

این عشق و رابطه بی‌پایان مستلزم فداکاری‌های یک مادر آینده است. این فداکاری‌ها شامل نخوردن برخی از ادویه‌ها است که ممکن است برای کودک شما مضر باشد. در این مطلب به شما ادویه‌هایی را که باید و نباید در دوران بارداری مصرف کنید، می‌گوییم.

آیا می‌توان در دوران بارداری غذای تند خورد؟

مادران آینده معمولاً در دوران بارداری هوس خوردن غذاهای تند دارند. خبر خوب این است که این اصلاً چیز بدی نیست و جز ادویه‌هایی که در بارداری باعث سقط جنین می‌شود نیست؛ بنابراین نیازی به سرکوب هوس‌های خود ندارید. به طور کلی خوردن غذاهای تند در حد اعتدال در دوران بارداری بی‌خطر است. با این حال، مصرف ادویه بیشتر از حد توان ممکن است منجر به مشکلات گوارشی، اسیدیته و سوزش سر دل شود.

به طور کلی باید بدانید که یک برنامه غذایی مناسب با انواع مواد غذایی مغذی برای کودک و شما در دوران بارداری مهم است. کودک درون شما برای رشد و سالم ماندن نیاز به تغذیه مناسب دارد.

در حالی که برخی ادویه‌ها دارای مواد مغذی پیچیده‌ای هستند که شما و فرزندتان به آن نیاز دارید، برخی دیگر برای شما چندان مفید نیستند، در واقع ممکن است ناامن باشند. بنابراین، باید از محتویات و ادویه‌های هر غذایی که می‌خورید مطمئن باشید.

مصرف ادویه در دوران بارداری

ادویه‌های مجاز در دوران بارداری

برخی از ادویه‌ها برای مصرف در دوران بارداری بسیار سالم هستند. شما و فرزندتان هر دو از خوردن چند تا از این ادویه‌ها سود خواهید برد. این ادویه‌ها عبارت‌اند از:

فلفل سیاه

فلفل سیاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند که در مراحل اولیه بارداری ضروری است. شما می‌توانید به طور طبیعی با مشکلاتی مانند اسیدیته، سوء هاضمه و سوزش سر دل همراه با نفخ و گاز معده مبارزه کنید. علاوه بر این، افزودن فلفل اضافی به غذا بهترین درمان خانگی برای سرماخوردگی و سرفه در دوران بارداری است.

هل

«آیا هل در دوران بارداری بی‌خطر است» سؤال رایجی است که همه افراد دارند. مصرف هل در دوران بارداری بسیار بی‌خطر است. برای درمان تهوع صبحگاهی در دوران بارداری به خوبی عمل می‌کند. زنان مبتلا به کم خونی باید به طور مرتب مقداری هل به غذای خود اضافه کنند. اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن به همراه کاهش حالت تهوع صبحگاهی نیز مفید است.

زردچوبه

ماده کورکومین موجود در زردچوبه برای زنان باردار بسیار مفید است زیرا التهاب را کنترل می‌کند. زردچوبه همچنین یکی از بهترین ادویه‌هایی است که می‌تواند سوزش سر دل را در دوران بارداری کنترل کند. همچنین به رشد مغز جنین کمک می‌کند.

زنجبیل

زنجبیل با حالت تهوع صبحگاهی مقابله می‌کند. سطح کلسترول را حفظ می‌کند و ایمنی را افزایش می‌دهد.

 دارچین

چوب و پودر دارچین دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و سطح قند خون و فشار خون شما را حفظ می‌کند.

زیره سبز

زیره سبز باعث کاهش التهاب و مشکلات معده در دوران بارداری می‌شود. اکنون می‌دانید چه ادویه‌هایی را باید در دوران بارداری مصرف کنید. اما در ادویه شیراز، ممکن است ادویه‌هایی وجود داشته باشد که در این ۹ ماه اصلاً نباید مصرف کنید.

ادویه برای سقط جنین

ادویه‌های غیر مجاز در دوران بارداری

در ادامه ادویه شیراز ادویه‌هایی که در دوران بارداری بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید و ادویه‌هایی که در بارداری باعث سقط جنین می‌شود معرفی می‌نماید. برخی ادویه‌ها ممکن است برای شما و فرزندتان بسیار خطرناک باشند. این ادویه‌ها عبارت‌اند از موارد زیر:

 گشنیز

گفته شده است که دانه‌های گشنیز برای نوزادان متولد نشده مضر هستند. فیتواستروژن موجود در گشنیز باعث انقباض سریع‌تر رحم می‌شود.

سیر

پس از خوردن سیر، بسیاری از زنان باردار علائمی مانند سوزش سر دل، حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین سوزش در دهان یا معده را احساس می‌کنند. بسیاری از زنان باردار به دلیل طعم و عطر قوی آن دچار حالت تهوع می‌شوند.

ادویه‌های غیر مجاز در دوران بارداری

 شنبلیله

مصرف دانه شنبلیله تأثیر منفی بر رحم دارد، از این رو مصرف آن برای زنان باردار توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است منجر به سقط جنین شود. مصرف شنبلیله می‌تواند منجر به نفخ، رفلاکس اسید، گاز و اسهال شود. دانه‌های شنبلیله همچنین می‌توانند رشد کودک را با دوزهای بسیار زیاد کاهش دهند.

کنجد

کنجد یکی دیگر از مواردی است که در لیست ادویه‌هایی که در بارداری باعث سقط جنین می‌شود آورده شده است؛ زیرا ماهیچه‌های رحم را تحریک می‌کند که می‌تواند منجر به مشکلات بارداری و حتی سقط جنین شود.

 آنغوزه

آنغوزه به عنوان درمان کننده مشکلات قاعدگی شناخته شده است و این می‌تواند باعث سقط جنین شود.

 نعناع فلفلی

نعناع فلفلی می‌تواند باعث سوزش سر دل شود و در نهایت منجر به سقط جنین شود.

چه ادویه‌هایی در دوران بارداری مضر است؟

اکنون می‌دانید که کدام ادویه‌ها برای شما و فرزندتان در دوران بارداری بهتر است و کدام نه. در نظر گرفتن این موضوع تضمین می‌کند که هم شما و هم فرزندتان سالم و قوی خواهید ماند. از آنجایی که در دوران بارداری ارتباط خاصی با فرزندتان دارد، فقط باید بهترین غذاها را بخورید و البته مطمئن شوید که ادویه‌های موجود در غذا اصیل و باکیفیت هستند.

در ادویه شیراز می‌توانید بهترین و تازه‌ترین ادویه‌ها را تهیه می‌کنید. برای بررسی همه ادویه‌های شگفت‌انگیز ما که در طیف گسترده‌ای که ارائه شده است به فروشگاه ادویه شیراز مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با کارشناسان فروش